Realizowane projekty
Napiszcie do nas
Nasz adres
Archiwum aktualności
Zapraszamy na kanał na Youtube
Archiwum aktualności 2018 r.
11. 12. 2018
Jarmarka Bożonarodzeniowy - 15 grudnia
Stowarzyszenie „Lepszy Rembertów” zaprasza mieszkańców na Jarmark Bożonarodzeniowy w sobotę 15 grudnia.
W godzinach od 10.00 do 15.00 na parkingu przy ul. Komandosów naprzeciwko Domu Kultury swoje wyroby spożywcze: swojską wędlinę, ryby, pierogi, ciasta i inne świąteczne wiktuały będą sprzedawali rembertowscy rzemieślnicy.
Kolejni wystawcy będą mile widziani – miejsca wystarczy dla wszystkich.
Także w sobotę 15 grudnia w godzinach od 14.00 do 16.00 w Domu Kultury „Rembertów” odbędzie się kiermasz wyrobów rękodzielniczych i ozdób choinkowych.
___________________________________________________________________________________________________
10. 12. 2018
Wywiad radiowy Burmistrz Agnieszki Kądei
Zapraszamy do wysłuchania pierwszego wywiadu radiowego nowej Burmistrz Agnieszki Kądei, Prezesa naszego Stowarzyszenia.
W wywiadzie m.in. o nowym Zarządzie, o paraliżu komunikacyjnym i tunelu w osi Marsa/Chełmżyńska.
Radio Warszawa >>>
07. 11. 2018
Relacja zdjęciowa
Relacja zdjęciowa z uroczystości poświęcenia tablicy ku czci Ignacego Jana Paderewskiego na okoliczność 100-lecia odzyskania Niepodległości przez Polskę, która odbyła się 4 listopada w kościele pw. św. Łucji.
31. 10. 2018
Mieszkańcy Rembertowa
W roku 2018 obchodzimy wyjątkową rocznicę stu lat od pamiętnego 1918 r., który stał się przełomem w 123- letnim okresie niewoli. Dzięki wyjątkowemu wysiłkowi całego Narodu Polskiego, a w szczególności jego przywódców Józefowi Piłsudskiemu, Ignacemu Paderewskiemu, Romanowi Dmowskiemu Państwo Polskie odzyskało suwerenność.
Wydarzenie to chcemy upamiętnić odsłonięciem w dniu 4 listopada tablicy ku czci jednego z twórców niepodległości, który patronuje od dziesięcioleci naszej najdłuższej ulicy - Ignacemu Janowi Paderewskiemu. Pamiątkowa tablica ma być umiejscowiona w kościele pw. św Łucji. Odtąd to miejsce ma przypominać obecnym i przyszłym pokoleniom o historycznym wydarzeniu, wielkim Polaku i mieszkańcach Rembertowa szanujących swoją historię.
Ignacy Paderewski stanowił żywy przykład tego, jak wiele może osiągnąć człowiek o skromnym pochodzeniu, ale o wyjątkowych talentach i rygorystycznej etyce pracy. Był człowiekiem głębokiej wiary. Słowa Bóg - Honor - Ojczyzna nie były dla niego pustymi hasłami, traktował je dosłownie. Był kilkakrotnie z pielgrzymką na Jasnej Górze, przekazywał też pokaźne sumy na potrzeby prześladowanego przez zaborców Kościoła w Polsce. Wspierał materialnie biednych, potrzebujących, a zwłaszcza tych, którzy walczyli o wolność Rzeczypospolitej. Czynił to bez rozgłosu, natomiast dokładał intensywnych starań, aby głosić chwałę Polski.
Postać Ignacego Paderewskiego uosabia wysiłki Polonii w walce o polskie sprawy oraz rozpowszechnianie polskiej kultury. Jako ceniony kompozytor i pianista z Stanach Zjednoczonych, Paderewski zorganizował ponad 300 spotkań połączonych z koncertami, na których przemawiał i zachęcał do udzielania pomocy walczącym o wolność Polakom. W wyniku jego działań do Armii Polskiej we Francji zgłosiło się ponad 20 tysięcy ochotników z USA, którzy współtworzyli Armię Józefa Hallera. Paderewski przekonał prezydenta Thomasa Woodrow Wilsona do wsparcia polskiej sprawy. W ogłoszonym 8 stycznia 1918 r. orędziu prezydenta USA do Kongresu znalazł się punkt dotyczący odbudowy niepodległej Polski.
Uczcijmy pamięć Wielkiego Polaka w Rembertowie. Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy w niedzielę 4 listopada 2018 r. po Mszy św. o godz. 11.00.
Komitet Społeczny:Agnieszka Kądeja, Grzegorz Karczmarz, Jakub Skok, Jadwiga Samociuk, Zbigniew Jadczak
Dzięki projektowi Stowarzyszenia „Lepszy Rembertów” tablica zostanie sfinansowana z dotacji Fundacji „Hereditas”. Jej autorami są Grzegorz Karczmarz i Jakub Skok.
Projekt tablicy ku czci J. I. Paderewskiego
19. 10. 2018
Niekończąca się inwestycja
Zgodnie z aneksem do umowy, którą Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał we wrześniu z czeską firmą Metrostav, do końca 2018 r. zakończy się budowa estakad w ul. Marsa.
Natomiast, całkowite zakończenie II etapu budowy estakad z przebudową ulic Marsa – Żołnierskiej nastąpi w przyszłym roku, bowiem nie zostanie zakończona budowa dwóch wiaduktów po zachodniej stronie ul. Żołnierskiej. Zgodnie z informacją Małgorzaty Gajewskiej, rzeczniczki prasowej ZMID, założeniem podpisanego aneksu jest uruchomienie do końca roku ruchu na wiaduktach w ul. Marsa.
We wrześniu wykonawca przedstawił nowy harmonogram prac, który jest obecnie analizowany przez inżyniera kontraktu i w dalszym ciągu, mimo upływu miesiąca, nie jest zaktualizowany. Zatem nie jest znany termin oddania estakad w ul. Żołnierskiej.
Według pierwotnych planów ZMID cała przebudowa ulic Marsa i Żołnierskiej miała być już gotowa w pierwszej połowie 2018 r. (26 miesięcy od podpisania kontraktu w marcu 2016 r.).
Od maja inwestor starał się o dopuszczenie do ruchu odbudowanego wiaduktu ul. Żołnierskiej nad linią PKP, aby zacząć rozbiórkę sąsiedniego, ale dwa razy wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego przesuwał termin rozpatrzenia wniosku. Dlatego wykonawca miał prawo wystąpić o aneksowanie umowy bez ponoszenia kary.
Jadwiga Samociuk
17. 10. 2018
Hasło „Rembertów stać na więcej” wciąż aktualne
Nasza koleżanka Radna Agnieszka Kądeja ocenia kończącą się kadencję.
Nasza dzielnica z roku na rok zmienia się na lepsze. Dobra koniunktura gospodarcza powoduje, że budżet Warszawy rośnie. Dzięki temu w dzielnicach, a więc i u nas, realizowane są programy ogólnomiejskie, np. program budowy żłobków, w ramach którego wybudowano żłobek przy ul. Fiszera, czy program poprawy jakości eksploatacyjnej dróg nieutwardzonych, z którego skorzystali mieszkańcy m.in. ulic Strycharskiej (od ul. Bombardierów do końca zabudowy), Buchalteryjnej, Kuglarskiej, Paderewskiego (od nr 171 do końca).
Rośnie również budżet dzielnicy, więc gdy są miliony do wydania, muszą być widoczne efekty w postaci nowych chodników, utwardzonych dróg, nowych pasów zieleni. Pięknieją szkoły i przedszkola, wzbogaca się oferta domów kultury i biblioteki.
Agnieszka KądejaRadna Stowarzyszenia „Lepszy Rembertów”
Więcej >>>
16. 10. 2018
Zaproszenie
Stowarzyszenie „lepszy Rembertów” wpisując się w obchody 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, zaprasza na spacer szlakiem Orła Białego, który odbędzie się 28 października (niedziela) o godz. 12.00.
Spotykamy się przez bramą Akademii Sztuki Wojennej, al. gen. Antoniego Chruściela 103. Spacer poprowadzi przewodnik warszawski Elżbieta Jabłońska.
Więcej o trasie przewodnickiej na naszej stronie: www.lepszyrembertow.pl/rkob
Elżbieta Jabłońska
Basen dla Rembertowa
Wiem, że jest wiele projektów ważnych dla Rembertowa. Wszyscy jesteśmy zgodni, że tunel jest niezbędny dla mieszkańców, jednak rozmawiając z Państwem zauważam jeszcze jedną niezbędną inwestycję, mianowicie ośrodek sportu z BASENEM przeznaczonym dla całych Rodzin (na mapie zaznaczono przykładową lokalizację), a zatem ze strefą do pływania dla dzieci.
Uważam, że jest to kwestia, którą należałoby się zająć aby nie trzeba było jeździć do pobliskich ośrodków np. w Wesołej, czy Sulejówku.
Kandyduję z ramienia „Lepszy Rembertów”, bo zależy nam na Lepszym Rembertowie dla Mieszkańców, stąd chcemy iść o krok dalej…żeby w Rembertowie żyło nam się lepiej i wygodniej!
Krzysztof Osinński
15. 10. 2018
Klub Artystyczny, a może Rembertowskie Centrum Kultury…?
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom dzieci i młodzieży, chciałabym stworzyć miejsce, w którym nasza młodzież mogłaby znaleźć pomysł na siebie. Odbywałyby się tam bezpłatne warsztaty taneczne, wokalne i aktorskie, prowadzone przez wykwalifikowanych instruktorów.
Byłoby to też miejsce spotkań z gwiazdami kina i teatru. Klub Artystyczny służyłby rozwijaniu zainteresowań przez różne grupy pokoleniowe Rembertowa. Seniorzy uczestniczyliby w zajęciach rozwijających ich umiejętności z zakresu kompetencji informatycznych.
Warsztaty umysłu i warsztaty aktywności ruchowej służyłyby poprawieniu komfortu życia najstarszych mieszkańców naszej Dzielnicy. Ludzie w średnim wieku mogliby skorzystać z relaksujących zajęć jogi. Warsztaty zostałyby częściowo sfinansowane z budżetu partypacyjnego Dzielnicy, a częściowo z środków pozyskanych poprzez współpracę z różnymi fundacjami i stowarzyszeniami. Ciągle brakuje u nas miejsca, które mogłoby stać się Rembertowskim Centrum Kultury.
Działałby tam prężnie Wolontariat na rzecz seniorów i osób potrzebujących. Gdyby przyszli samorządowcy wygospodarowali przestrzeń, na której mogłoby stanąć Kulturalne Centrum Rembertowa, pozyskalibyśmy obiekt, który integrowałby lokalną społeczność i pozwolił naszej Dzielnicy stać się ważnym punktem na mapie Warszawy.
Jako nauczycielka mam świadomość, że pozalekcyjne zajęcia artystyczne są kosztowne, a nie wszystkie dzieci mogą w nich uczestniczyć. Władze samorządowe powinny stawiać na równe szanse rozwoju edukacyjnego i kulturalnego dzieci i młodzieży. Pozyskiwanie dotacji na rozwój kulturalny Rembertowa jest priorytetowym punktem mojej kandydatury na radną.
Agnieszka Strzelczykkandydatka z okręgu nr 3 (AszWoj, Polanka, Kolonia)
03. 10. 2018
Tunel to nasza wspólna sprawa
W dniu 3 października 2018 r. na posiedzeniu Komisji Infrastruktury i Budżetu pod przewodnictwem radnego z PO Grzegorza Portasiewicza - bez specjalnego rozgłosu - zaprezentowano jako punkt „Przedstawienie wstępnego projektu inwestycji realizowanej przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych na terenie dzielnicy Rembertów - Tunel w osi Marsa-Chruściela". Była to robocza wersja koncepcji do projektu tunelu. Nie byłoby w tym żadnej sensacji, gdyby nie dotyczyło to jednej z najważniejszych inwestycji Rembertowa, jaką jest budowa tunelu pod torami w osi al. gen. Chruściela i ul. Marsa. Prezentacja, była pierwszym od podpisania 04.01.2018 r. umowy z projektantem oficjalnym pokazem rozwiązań technicznych i funkcjonalnych oraz wizualizacją przyszłej inwestycji. Choć umowa zakładała taki pokaz w 90 dni od jej podpisania.
Prezentacja, która miała charakter bieżącej informacji z pracy biura projektowego, nie przewidywała wnoszenia formalnych uwag oraz nie nosiła charakteru konsultacji. Zresztą z wypowiedzi przedstawiciela ZMiD i projektantów wynikało, że żadne konsultacje nie są planowane a wersja jaką pokazują jest jedyną możliwą do realizacji. Słowa te przeczyły wcześniejszym pisemnym zapewnieniom, że po powstaniu założeń do projektu odbędą się spotkania konsultacyjne z mieszkańcami. („Wiadomości Sąsiedzkie” , Fragment artykułu z 24 maja 2017 r. autor Arkadiusz Piotrowski)
„Już na etapie podpisywania porozumienia (podpisane w dniu 29.11.2016 r. pomiędzy PKP PLK S.A. a miastem stołecznym Warszawa umowa w sprawie ustalenia zasad współpracy) strony zadeklarowały współpracę z mieszkańcami przy projektowaniu obiektów. W ramach prac przygotowawczych projektant opracuje prognozy natężenia ruchu drogowego. Jednym z kolejnych etapów prac projektowych, podczas którego przewidziane jest zaangażowanie mieszkańców, będzie wykonanie koncepcji programowej budowy tunelu drogowego w ciągu ul. Marsa i al. gen. A. Chruściela „Montera”. ZMID i PKP PLK, biorąc pod uwagę istniejące uwarunkowania, oczekują od wykonawcy analizy wariantów przeprawy przez tory kolejowe w Rembertowie jako tunelu drogowego w ciągu ul. Marsa i al. gen. A. Chruściela. Wykonawca ma rozpatrzyć co najmniej trzy warianty przedsięwzięcia:
„W okresie przygotowywania dokumentacji przetargowej ZMID otrzymał liczne wnioski od instytucji publicznych i organizacji pozarządowych wpływające na zakres rzeczowy i koszty przygotowywanych inwestycji. Część z nich nie jest możliwa do realizacji w ramach obowiązującej decyzji środowiskowej z dnia 3.04.2012 r. – co może powodować wydłużenie procesu przygotowania inwestycji. W przypadku wyboru wariantu 2 inwestor będzie musiał uzyskać nową decyzję środowiskową.„
Na etapie przygotowania koncepcji programowej odbędą się spotkania z mieszkańcami Rembertowa i każdy zainteresowany będzie mógł złożyć swoje wnioski. Wykonawca będzie miał 90 dni od podpisania umowy na przekazanie koncepcji programowej. Na jej podstawie – po konsultacjach z mieszkańcami – inwestor podejmie decyzję o wyborze wariantu. Trudno tu będzie mówić o wariancie „najkorzystniejszym” – przy stojących w opozycji kryteriach: „czas realizacji” i „funkcjonalność węzła przesiadkowego dla mieszkańców”.
Stowarzyszenie „Lepszy Rembertów” występowało o uwzględnienie w projekcie tunelu rozwiązań korzystnych dla poszczególnych grup użytkowników (kierowcy, piesi, rowerzyści, pasażerowie).
Z inicjatywy naszego Stowarzyszenia Komisja Dialogu Społecznego ds. Transportu przyjęła 20.01.2016 r. Uchwałę nr 1/2016 w sprawie budowy tunelu drogowego pod torami w ciągu ul. Marsa i al. gen. A. Chruściela „Montera” w Rembertowie, w której zwróciła się o uwzględnienie w projekcie tunelu następujących rozwiązań:
W piśmie Stowarzyszenia z 5.01.2017 r. do zastępcy prezydent Warszawy zwróciliśmy się o uwzględnienie w projekcie:
Nasza wizualizacja prezentowana w poprzednich postach i przez Michała Zygę jest właśnie odpowiedzią na zapewnienia o transparentności tej inwestycji. Byliśmy wręcz zachęcani do wnoszenia wniosków o na temat przyszłego tunelu i całego węzła.
Na wizualizacji przedstawiamy wygląd całego węzła z pokazaniem naszych rozwiązań. Oczywiście cały czas mieliśmy na uwadze uzyskaną dla tych rozwiązań przez PKP PLK S.A. decyzję o środowiskową z dnia 03.04.2012 r. w ramach której mieszczą się nasze wnioski.
Decyzja środowiskowa (fragment dotyczący Rembertowa) "5. Projekt nr 5 Zwiększenie przepustowości linii Warszawa - Mińsk Mazowiecki W ramach projektu wykonana będzie modernizacja oraz rozbudowa linii Warszawa - Mińsk Mazowiecki. Na linii kolejowej nr 2 planowana jest dobudowa dwóch torów: jednego po północnej, a drugiego po południowej stronie na odcinku między Rembertowem a Sulejówkiem Miłosna. Przebudowany zostanie układ torowy na stacji Warszawa Rembertów oraz dokonana korekta kilku odcinków torów istniejących oraz dodatkowo likwidacja niektórych przejazdów kolejowych i wybudowanie skrzyżowań bezkolizyjne. W przypadku przystanku osobowego Dębe Wielkie zostanie dobudowany jeden tor główny dodatkowy umożliwiający wyprzedzanie pociągów. Na stacji Mińsk Mazowiecki przewiduje się wbudowanie rozjazdów pozwalających na jazdę na kierunku zwrotnym z prędkością 60 km/h. Dla linii kolejowej nr 448 zmodernizowane będą tory prowadzące na stację Warszawa Rembertów, a dla linii kolejowej nr 449 będą modernizowane rozjazdy. Zrealizowane będą przejazdy bezkolizyjne w rejonie ul. Chełmżyńskiej i ul. Marsa w Warszawie. W związku z budową nowych torów na odcinku Warszawa Rembertów - Sulejówek Miłosna rozebrane zostaną obiekty kolidujące z nowo budowanymi torami. Budynki te zlokalizowane są w okolicy przystanków: Wesoła, Wola Grzybowska i Sulejówek. W ramach modernizacji układu drogowego przebudowany zostanie układ komunikacyjny w rejonie niektórych skrzyżowań kat. A i kat. B w Warszawie Rembertów, Warszawie Wesoła i Sulejówku. Odwadnianie przebudowywanych oraz nowych dróg i dojazdów odbywać się będzie za pomocą ulicznych studzienek ściekowych z osadnikami, z których wody opadowe i roztopowe odprowadzane będą do kanalizacji z rur tworzywowych, zlokalizowanej w drodze."
Decyzja ta nie wypowiada, się zatem w ogóle o elementach, które zaproponowaliśmy.
Na posiedzeniu komisji w dniu 03.10.2018 r. przedstawiono jedną z najprostszych koncepcji tunelu, tylko dla ruchu samochodowego, bez ścieżki rowerowej i chodnika, których przecież nie wyklucza decyzja, bez gwarancji równoległej budowy ronda po stronie Nowego Rembertowa (Marsa/„Wyrwy” Furgalskiego). Rondo nie jest elementem tej inwestycji i leży w gestii miasta i dzielnicy, jest odrębną inwestycją.
Obecni na spotkaniu przedstawiciel ZMID i projektanci tłumaczyli, że takie wytyczne otrzymali od inwestora czyli PLK i Urzędu Miasta, argumentem za wykonaniem koncepcji w takim kształcie (najuboższym) miała być decyzja środowiskowa, a przede wszystkim maksymalne ograniczanie kosztów tej inwestycji.
Czy jest to przyczyna, dla której wydarzenie, tak oczekiwane przez mieszkańców, miało przejść niezauważone? Czy brak konsultacji na tym etapie jest spowodowany obawą, że okrojona wersja sprowadzi falę krytyki na osoby odpowiedzialne za przygotowanie realizacji tunelu? Pominięcie opinii mieszkańców powoduje, że projektanci opierają się tylko na aspekcie ekonomicznym i technicznym, nie biorąc pod uwagę aspektów społecznych możliwych do realizacji w ramach obowiązującej decyzji.
Koncepcja jaką rozważali projektanci to np. zamknięcie wylotu ul. Strażackiej, drugi pomysł to połączenie Strażackiej z Chruściela tylko na prawoskręty (bez ronda). Na wniosek zarządu dzielnicy projektanci wprowadzili wersję z rondem na skrzyżowaniu al. Chruściela i Strażackiej. Ze względu na brak miejsca byłoby to ciasne jednopasowe rondo, które sami projektanci ocenili, jako przyczynę korków, ale zostało zaproponowane i przedstawione jako kolejny wariant tego skrzyżowania. Niestety, nie mogliśmy zapytać, skąd wziął się pomysł tego ronda, gdyż na tak ważnym spotkaniu nie było burmistrza Mieczysława Golónki ani żadnego z jego zastępców! To, co zobaczyliśmy, zdecydowanie mija się z oczekiwaniami mieszkańców i jak to w przypadku wielu inwestycji dla Rembertowa, pada stwierdzenie albo zgadzacie się na wariant minimum ( w mojej i nie tylko opinii, inwestycyjny bubel, który z założenia będzie ograniczał ruch, aż w końcu trzeba go będzie gruntownie i kosztownie modernizować), albo nie będzie nic przez kolejne lata. Taką alternatywę usłyszeliśmy na posiedzeniu Komisji Infrastruktury i Budżetu w rembertowskim ratuszu.
Czujemy się w jakiejś mierze oszukiwani i lekceważeni, dlatego staramy się naszą wizualizacją i dyskusją na temat tej inwestycji wywołać ogólnorembertowską debatę o tej historycznej budowie, która na trwałe ma znieść barierę komunikacyjna i scalić na zawsze obie części Rembertowa, tunelem funkcjonalnym i przyjaznym dla wszystkich jego użytkowników.
Koncepcja tunelu Marsa - Chruściela zaprezentowana w dniu 03.10.2018 r. nie obejmuje elementów przekreślonych, widniejących na załączonych rysunkach, które były w wariantowej koncepcji opracowanej na zlecenie Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
Widok od strony Nowego Rembertowa: - brak ronda na skrzyżowaniu ul. mjr Tadeusza Furgalskiego i Marsa - przynajmniej w pierwszym etapie, - brak drogi dla rowerów i chodnika na zjeździe do tunelu, - brak chodnika - pochylni dla pieszych prowadzącej do istniejącego przejścia dla pieszych.
Wjazd do tunelu od strony Nowego Rembertowa (od ul. Marsa): - brak drogi dla rowerów na zjeździe do tunelu, - brak chodnika na zjeździe do tunelu, - brak chodnika - pochylni dla pieszych prowadzącej do istniejącego przejścia dla pieszych
Widok z góry na otoczenie przystanku PKP Rembertów: - brak drogi dla rowerów w tunelu, - brak chodnika pod ul. Cyrulików i wyjść dla pieszych przy pomniku 10. straconych, - brak nawrotki dla autobusów przed ul. Cyrulików, - po stronie Nowego Rembertowa: brak chodnika - pochylni dla pieszych prowadzącej do istniejącego przejścia dla pieszych.
Widok z góry na skrzyżowanie ul. Cyrulików z al. gen. Antoniego Chruściela "Montera": - brak chodnika pod ul. Cyrulików i wyjść dla pieszych przy pomniku 10. straconych, - brak nawrotki dla autobusów przed ul. Cyrulików.
Czy rady osiedli są potrzebne?
Moja ulica, moje osiedle, moja dzielnica. Równy chodnik, zdrowa woda w kranie, dobra komunikacja. Czy nasze zdanie się liczy, czy mamy wpływ na codzienne sprawy wokół nas? Każdy mieszkający w naszej dzielnicy zadaje czasem takie pytania szczególnie, gdy coś funkcjonuje nie tak.
O tych i innych sprawach decyduje samorząd dzielnicy, jednak aby dobrze wypełniał swoje zadania potrzeba recenzentów, konstruktywnej krytyki oraz bieżącej informacji od przedstawicieli mieszkańców. To oni zbierają opinie, wychodzą z pomysłami i stale przypominają władzy o potrzebach ludzi. Jest taka instytucja, wybierana spośród mieszkańców dla mieszkańców, to rada osiedla.
Rada Osiedla Starego Rembertowa stanowi wyodrębnioną jednostkę umocowaną w statucie dzielnicy, która dba o realizację wspólnych interesów społeczności osiedla. Szkoda, że duża część mieszkańców po prostu nie wie, że rada osiedla funkcjonuje.
Skuteczna działalność rady osiedla jest wtedy możliwa, gdy jednostka nadrzędna jaką jest rada dzielnicy i jej zarząd współdziała i wysłuchuje opinie i pomysły płynące od mieszkańców, gdy każdy ma szansę włączyć się czynnie we współtworzenie osiedla.
Zgodnie ze statutem rady osiedla podstawowym jej celem jest pomoc organom dzielnicy w realizacji zadań wynikających z ustaw i statutu miasta st. Warszawy, a związanych z zaspokajaniem potrzeb mieszkańców. Do jej zadań należą działania dotyczące: tworzenia więzi lokalnych; opiniowania funkcjonowania i rozwoju infrastruktury technicznej; lokalnych dróg, chodników i parkingów; oświaty, kultury, sportu, rekreacji; ładu przestrzennego; porządku i bezpieczeństwa; monitorowanie stanu środowiska, skwerów, zieleńców, parków; zwracanie uwagi na dbałość o mienie dzielnicy; usług świadczonych przez jednostki organizacyjne miasta. Tak sformułowane cele rada realizuje głównie poprzez prawo składania wniosków oraz pism i opinii. Decyzje podejmuje rada dzielnicy, jednakże głosów mieszkańców w ten sposób wyrażonych z pewnością nie da się tak łatwo pomijać.
Radni Stowarzyszenia „Lepszy Rembertów” często uczestniczą w posiedzeniach rad naszych osiedli, wspierają podejmowanie uchwał i stanowisk przez radnych osiedla swoją wiedzą merytoryczną oraz wielokrotnie reprezentują opinie tych rad na forum dzielnicowym. Stowarzyszenie „Lepszy Rembertów” gwarantuje w swoim programie współdziałanie i dialog z reprezentantami osiedli w celu lepszej realizacji działań i inwestycji prowadzonych przez samorząd. Przykładem takiego współdziałania niech będzie opiniowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na osiedlu Karolówka, gdzie wnioski mieszkańców i stanowisko rady osiedla zostały skutecznie wsparte przez radnych Agnieszkę Kądeję i Michała Zygę.
Współpraca na rzecz Rembertowa przynosi korzyści wszystkim, dlatego z pełną odpowiedzialnością popieram kandydatów stowarzyszenia „Lepszy Rembertów”, bo dają pewność, że nasze głosy i potrzeby, zostaną skutecznie zrealizowane w czasie trwania nadchodzącej kadencji, a nie będą tylko hasłami do materiałów wyborczych. Chcemy lepszego Rembertowa.
Grzegorz Karczmarzprzewodniczący Rady Osiedla „Stary Rembertów”
01. 10. 2018
Komunikacyjny horror.
Codzienny obrazek z naszych ulic. Dojazd z Grochowa do Rembertowa ulicą Marsa na wysokości Płatnerskiej stop,korek, przejazd zamknięty, czekamy.
Lekarstwem na uporządkowanie chaosu komunikacyjnego w naszej dzielnicy będzie podjęcie działań równoległych i skoordynowanych. Po pierwsze wybudowanie w pobliżu stacji PKP Rembertów i PKP Mokry Ług parkingu przesiadkowego typu Parkuj i Jedź dla dojeżdżających do pracy, szkoły mieszkańców Rembertowa i przyjezdnych z innych miejscowości. Po drugie utworzenie centralnego parkingu w dzielnicy np. na terenie po byłym bazarze „Ciuchy” Po trzecie ułatwienie przesiadki do kolei z komunikacji autobusowej poprzez budowę w projektowanym tunelu przystanków autobusowych z bezpośrednim wyjściem na peron stacji PKP. Po czwarte ograniczenie ruchu samochodów ciężarowych na ulicach: al. Chruściela, Paderewskiego, al. Sztandarów, Strażackiej na odcinku od ronda z ul. Zesłańców Polskich do skrzyżowania z al. Chruściela. Ruch samochodów ciężarowych przejeżdżających tranzytem przez Rembertów powinien być skierowany w ulicę Cyrulików oraz nowo wybudowaną ulicę Zesłańców Polskich do ronda z ul. Strażacką i dalej do Żołnierskiej oraz ulicą Czwartaków do Żołnierskiej. Po piąte budowa obwodnicy Rembertowa wyprowadzającej ruch tranzytowy z Centrum poprzez przedłużenie ul. Cyrulików i połączenie jej bezpośrednio z wiaduktem w ul. Żołnierskiej nad torami. Te pięć punktów należy do priorytetów w programie „Lepszego Rembertowa”. Uwagi i interpelacje radnych były w tych sprawach wielokrotnie kierowane do obecnego Zarządu dzielnicy, pozostały jednak bez konkretnych reakcji i działań zmieniających ten stan rzeczy. Skończmy z biernością samorządu w sprawach dla nas istotnych. Chcemy lepszego Rembertowa.
29. 09. 2018
Nasz numer to 23.
28 września w rembertowskim ratuszu odbyło się losowanie numerów list.
Zobacz także na Facebook >>>
28. 09. 2018
Inwestycje po rembertowsku.
Nasza radna, Pani Agnieszka Kądeja odsłania między innymi kulisy rembertowskich inwestycji z okresu kiedy była Burmistrzem Rembertowa.
Co jakiś czas burmistrz M. Golónka wraca do tematu przedszkola przy ul. Czwartaków. Niedługo po przyjęciu uchwały o jego budowie dzielnica przejęła na utrzymanie od wojska przedszkole dla 170 dzieci przy ul. Admiralskiej. Budynek tego przedszkola był w tak złym stanie, że bez gruntownego remontu przedszkole wkrótce musiałoby zostać zamknięte. Dlatego, gdy zostałam burmistrzem, jako zarząd i cała rada dzielnicy stanęliśmy przed dylematem - wybudować nowe przedszkole dla 100 dzieci przy ul. Czwartaków i zamknąć to dla 170 dzieci przy ul. Admiralskiej, czy zrezygnować z budowy i wyremontować to istniejące? Postanowiliśmy utrzymać „Admiralską” i wykonać generalny remont przedszkola, zwłaszcza że, jak wynikało z informacji ówczesnej Kierownik Zespołu Oświaty i Wychowania, ”…koszt utrzymania dodatkowych oddziałów w Przedszkolu Nr 376 (Admiralska) to kwota ok. 450 tys. zł, zaś kwota niezbędna na utrzymanie przedszkola przy ul. Czwartaków – to ok. 1 mln zł, tak więc rocznie Rembertów oszczędzi ok. 550 tys. zł.”. Więcej >>>
24. 09. 2018
Nowy Rembertów też potrzebuje inwestycji.
Artykuł naszego radnego Alfreda Pogorzelskiego.
Platforma Obywatelska w kampanii wyborczej 2014 r. chętnie posługiwała się hasłem, że zgodnie z ustawą o ustroju miasta stołecznego Warszawy za podział pieniędzy w budżetach poszczególnych dzielnic odpowiada rada miasta stołecznego Warszawy, w której PO miała i ma większość. To właśnie dzięki takiemu politycznemu rozwiązaniu, rembertowska PO mogła szermować hasłem zwiększenia środków w budżecie dzielnicy. Czy to jest prawda? Wzrost budżetów nastąpił we wszystkich dzielnicach Warszawy (dane w tabeli pochodzą z projektów uchwał budżetowych zamieszczonych na stronie internetowej Urzędu Miasta). Rembertów, można powiedzieć, mieści się w średniej statystycznej. Dzielnice zaznaczone na żółto, to te jednostki, w których w mijającej kadencji nie rządziła PO. Zwykle był to PiS z samorządowymi komitetami. Co ciekawe, w dzielnicach takich jak: Bemowo, Targówek, Włochy i Żoliborz rządy przeciwników PO, przyniosły mieszkańcom większy wzrost budżetu, niż w Rembertowie i innych dzielnicach rządzonych przez PO, co zadaje kłam wyborczym hasłom rembertowskich radnych z PO. Przez pierwsze dwa lata obecnej kadencji wiceburmistrzem do spraw technicznych był Marek Karpowicz, który wygrał wybory z listy PO na Nowym Rembertowie. Nie przełożyło się to na wzrost pieniędzy na inwestycje na terenie Nowego Rembertowa, a wprost przeciwnie. Artykuł naszego radnego, Pana Alfreda Pogorzelskiego. Więcej >>> Zestawienie tabelaryczne budżetu warszawskich dzielnic w latach 2015-2018. Dzielnice zaznaczone na żółto, to te jednostki, w których w mijającej kadencji nie rządziła PO. Zwykle był to PiS z samorządowymi komitetami. W dzielnicach takich jak: Bemowo, Targówek, Włochy i Żoliborz rządy przeciwników PO, przyniosły mieszkańcom większy wzrost budżetu, niż w Rembertowie i innych dzielnicach rządzonych przez PO, co zadaje kłam wyborczym hasłom rembertowskich radnych z PO. Więcej >>>
21. 09. 2018
Kliknij cyfrę na mapce.
20. 09. 2018
Kiedy bezkolizyjne przeprawy przez tory?
Czy tunel powstanie w 2020 r., jak obiecywali dwa lata temu włodarze Dzielnicy Rembertów?
Budowa tunelu w osi ulicy Marsa oraz wiaduktu nad linią kolejową w Kawęczynie jest współfinansowana przez m. st. Warszawę i PKP PLK SA. Strony podpisały w tej sprawie porozumienie 29 listopada 2016 r. W 2017 r. w przetargu na opracowanie projektu obu inwestycji złożono 8 ofert: 6 na projekt wiaduktu w pobliżu ul. Chełmżyńskiej (ceny od 691 tys. do 1,5 mln zł), 2 na projekt tunelu w ciągu ul. Marsa (1,5-2,9 mln zł). Więcej >>>
Mamy nowe logo - "Słoneczko".
20 września 2018 r. zmieniliśmy nasze logo.
19. 09. 2018
Publikujemy odpowiedzi na Interpelację w sprawie uciążliwości spowodowanych nadmiernym zapyleniem, powstających w wyniku działalności firmy P.U.H. „PABUD” oraz rampy kolejowej.
Odpowiedzi na nasze pismo z 20 sierpnia 2018 r. które, wysłaliśmy do Zarządu Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy.
Nasza Radna Pani Agnieszka Kądeja wysłała w dniu 20 sierpnia 2018 r. pismo do Zarządu Dzielnicy Rembertów m. St. Warszawy w związku ze skargami mieszkańców na uciążliwą działalność składu kruszywa i ogólnodostępnej rampy kolejowej. Otrzymaliśmy już odpowiedzi na Interpelację Radnej Pani Agnieszki Kądei. Więcej >>>
18. 09. 2018
Zabudowa. Tylko jaka?
Oddziaływania zabudowy na jakość życia w osiedlu.
A oto przykład ze Starego Rembertowa, gdzie przy wąskiej uliczce Kaletnicza wyrosło osiedle bloków, które już przytłaczają architektonicznie krajobraz, jednak najgorsze może dopiero nastąpić kiedy sprowadzą się mieszkańcy, już widać jak rano wszyscy wyjeżdżają do pracy przez wąskie uliczki, wątpliwe czy wszystkie samochody będą parkować na posesji. Czy wydający zgodę na takie budownictwo zadali sobie trud analizy oddziaływania na jakość życia w osiedlu, takiego zagęszczenia ludzi tam zamieszkujących, czy istniejąca infrastruktura miejska jest do tego dostosowana, znaków zapytania jest więcej. Takich przykładów jak opisany również. Sytuacja powtarza się obecnie w wielu miejscach Rembertowa. Więcej >>>
17. 09. 2018
Wielki plac budowy.
Z niepokojem obserwujemy w Rembertowie, jak kolejne wolne działki, np. po wyburzeniu pojedynczego domku, są zabudowywane budynkami wielorodzinnymi, nawet kilkupiętrowymi blokami. Wyrastają one obok jednorodzinnych domków tworząc zaburzające ład architektoniczny dominanty. Nie mają wiele wspólnego z ładną, lekką architekturą, przykładem „bunkry” budowane przy ul. Księcia Witolda 3 na Nowym Rembertowie. Urząd Dzielnicy wydał inwestorowi pozwolenie na budowę bez powiadamiania właścicieli sąsiednich nieruchomości, mimo że częścią inwestycji jest podziemny garaż do ostrych granic działki. Na nic zdały się protesty mieszkańców tej ulicy i co więcej, część obecnych radnych z Nowego Rembertowa nie ma zastrzeżeń do takiej zabudowy. Niestety, planowana jest kolejna budowa bloku mieszkalnego. Więcej >>> Więcej informacji o budynkach wielorodzinnych w Rembertowie wybudowanych od 2015 r. i w budowie, oraz planowanych budynkach wielorodzinnych w zestawieniu publikujemy tutaj. Więcej >>>
27. 08. 2018
Interpelacja w sprawie uciążliwości spowodowanych nadmiernym zapyleniem, powstających w wyniku działalności firmy P.U.H. „PABUD” oraz rampy kolejowej.
20 sierpnia 2018 r. wysłaliśmy pismo do Zarządu Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy.
Ponad 10 lat temu w związku ze skargami mieszkańców na uciążliwą działalność składu kruszywa i ogólnodostępnej rampy kolejowej Stowarzyszenie „Lepszy Rembertów” zwróciło się do ówczesnych władz dzielnicy z prośbą o podjęcie działań. Jako radni popieraliśmy słuszne wystąpienia mieszkańców oraz dyrektora pobliskiego publicznego przedszkola mające na celu poprawę warunków ich życia w Rembertowie. W latach 2007-2009 była prowadzona liczna korespondencja pomiędzy Urzędem Dzielnicy Rembertów, Stowarzyszeniem „Lepszy Rembertów”, właścicielem firmy „Pabud”, PKP Cargo SA (podmiot odpowiedzialny za rampę kolejową) oraz innymi podmiotami. W wyniku konsekwentnych działań radnych stowarzyszenia oraz zaangażowania ówczesnego zastępcy burmistrza M.B. Hanaka doprowadzono do podjęcia pilnych działań doraźnych i długofalowych. Niestety w 2014 roku problem powrócił – działalność firmy PABUD jest prowadzona na znacznie większą skalę niż w latach poprzednich. Więcej >>> A oto odpowiedzi na interpelację Radnej Pani Agnieszki Kądei. Więcej >>>
04. 06. 2018
Stowarzyszenie „Lepszy Rembertów” popiera budowę tunelu.
SLR popiera budowę tunelu drogowego pod linią kolejową łączącego ul. Marsa z al. gen. A. Chruściela „Montera”.
1. W związku z pojawiającymi się opiniami kwestionującymi zasadność budowy tunelu na połączeniu ul. Marsa i al. gen. A. Chruściela „Montera” Stowarzyszenie „Lepszy Rembertów” w piśmie z 10.10.2016 r. do władz miasta (zastępcy Prezydenta odpowiedzialni za inwestycje, dyrektorzy stołecznych biur, Rada Miasta ) opowiedziało się za jak najszybszym rozpoczęciem inwestycji. Przekazaliśmy informację, że negatywne opinie o budowie tunelu formułowane są, naszym zdaniem, przez wąską grupę mieszkańców i są niekorzystne dla ogółu społeczności naszej dzielnicy. W piśmie z 10.10.2016 r. wymieniliśmy argumenty za szybkim rozpoczęciem prac związanych z budową tunelu, przedstawiliśmy działania naszego Stowarzyszenia w tej sprawie, zaapelowaliśmy do stron porozumienia, czyli PKP i władz miasta o podpisanie dokumentu i realizację zadania w możliwie najkrótszym czasie. Więcej >>> 2. W związku z podpisaniem 29.11.2016 r. pomiędzy PKP PLK SA a miastem stołecznym Warszawa umowy w sprawie ustalenia zasad współpracy i finansowania tunelu w Rembertowie uznaliśmy, że już na tym etapie należy przekazać ważne informacje z dzielnicy. W piśmie z 5.01.2017 r. zwróciliśmy się do władz miasta oraz PKP o wykorzystanie lokalizacji tunelu pod przystankiem PKP Warszawa Rembertów dla stworzenia węzła przesiadkowego dogodnego dla korzystających z komunikacji publicznej i uwzględnienie w projekcie tunelu ważnych dla mieszkańców rozwiązań dotyczących lokalizacji przystanków autobusowych, chodników, wind, zadaszenia i dróg rowerowych. Zagadnienia te zostały ujęte w przyjętej z inicjatywy naszego Stowarzyszenia uchwale nr 1/2016 z dnia 20.01.2016 r. Komisji Dialogu Społecznego ds. Transportu działającej przy stołecznym Biurze Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym w sprawie budowy tunelu drogowego pod torami w ciągu ul. Marsa i al. gen. A. Chruściela „Montera” w Rembertowie. W piśmie przedstawiliśmy szczegółowe wnioski do projektu. Więcej >>> Z uzyskanej odpowiedzi ze stołecznego biura wynikało, że wnioski Stowarzyszenia zostaną uwzględnione przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Opisie Przedmiotu Zamówienia w postępowaniu przetargowym na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej budowy tunelu. Pismo Urzędu Miasta St. Warszawy Pismo PKP Polskie Linie Kolejowe S. A.
Inicjatywa członka naszego Stowarzyszenia.
Rewitalizacja mogiły żołnierzy AK znajdującej się na terenie cmentarza parafialnego w Rembertowie.
Członek naszego Stowarzyszenia zaproponował rewitalizację mogiły ziemnej siłami SLR. Planujemy osadzenie ramy granitowej i zamontowanie tablic. Aby nie zaginęła pamięć o żołnierzach AK: Jan Bienias ps. „Juhas”, Józef Kostera ps. „Zew”, nasz webmaster podjął prace projektowe, mające na celu uruchomienie podstrony internetowej. Więcej >>>
30. 01. 2018
Czy tak będzie wyglądał teren wokół ratusza? Trzecia już koncepcja Centrum Lokalnego.
29 stycznia 2018 r. opublikowano informację na stronie internetowej Urzędu Dzielnicy Rembertów m. st. Warszawy.
Centrum Lokalne - Chruściela. Więcej >>>
14. 01. 2018
Feryjne zajęcia specjalistyczne „Zima w mieście 2018” Dzielnica Rembertów.
15 – 28 stycznia 2018 r. Instytucje, które przygotowały propozycje w ramach Zimy w mieście.
Aquapark Wesolandia ul. Wspólna 4 Warszawa - Wesoła Biblioteka Publiczna im. Jana Pawła II w Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawa ul. Gawędziarzy 8 Dom Kultury Rembertów ul. Komandosów 8 Dom Kultury Wygoda ul. Koniecpolska 14 Informacja na stronie internetowej Urzędu Dzielnicy Rembertów m. st. Warszawy al. gen. A. Chruściela 28