ROWEREM PRZEZ REMBERTÓW I OKOLICE

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ MIASTO STOŁECZNE WARSZAWA

Galeria 8

Relacja z rajdu rowerowego w dniu 11 sierpnia 2013 r. logo_lr

ZADANIE: „ROWEREM PRZEZ REMBERTÓW I OKOLICE”
Trasa: Rembertów – dojazd PKP - Nowy Dwór Mazowiecki - Kazuń - Głusk - Leoncin - Nowy Wilków - Polesie - Nowiny -
           Kromnów - Śladów - Tułowice - Janówek - Brochów - Sochaczew - powrót PKP - Rembertów.

PROWADZENIE: JERZY WINSZE, RADOSŁAW ZAGÓRSKI.

Pojechaliśmy pociągiem Szybkiej Kolei Miejskiej do dworca Warszawa Wschodnia, gdzie przesiedliśmy się na pociąg Kolei Mazowieckich w kierunku Modlina. Większość pasażerów stanowili rowerzyści, w tym, poza naszą grupą, uczestnicy organizowanej przez Klub Turystyczny Szwendaczek wycieczki północnym Kampinosem do Żelazowej Woli   www.szwendaczek.pl , którzy tak jak my wybrali przystanek kolejowy w Nowym Dworze Mazowieckim jako punkt startowy.
             Ulicą Paderewskiego dojechaliśmy do Śródmieścia Nowego Dworu, gdzie spojrzeliśmy na park miejski im. Józefa Wybickiego. Wyjechaliśmy z miasta w kierunku zachodnim, a następnie skręciliśmy w lewo w drogę krajową nr 85 i przejechaliśmy starym mostem przez Wisłę. Za Wisłą skręciliśmy w prawo i pojechaliśmy przez Kazuń i Głusk do Leoncina, gdzie był krótki postój. Dalej przez Nowy Wilków, Polesie, Nowiny, Kromnów do Śladowa. W Śladowie podjechaliśmy nad Wisłę drogą Jagiełły, którą król podążał na wojnę z Krzyżakami. Na wale wiślanym obejrzeliśmy pomnik upamiętniający 298 mieszkańców i żołnierzy, którzy zostali rozstrzelani przez Niemców 18 września 1939 r.
             Z wału wiślanego w kierunku północnym rozpościera się widok na wyspy, rzekę i widoczny na drugim brzegu Czerwińsk nad Wisłą.
             Ze Śladowa skierowaliśmy się na południe. Przez Tułowice, obok osady puszczańskiej PTTK i Janówek dojechaliśmy do Brochowa, gdzie obejrzeliśmy zabytkowy, renesansowy kościół obronny p. w. Św. Rocha i Św. Jana Chrzciciela zbudowany w drugiej połowie XVI w. przez architekta Jana Baptystę z Wenecji. W 1810 r. w kościele został ochrzczony Fryderyk Chopin, a 4 lata wcześniej jego rodzice brali ślub.
             W każdą niedzielę lipca i sierpnia o godz. 1315 odbywają się recitale Chopinowskie. 11.08.2013 r. zagrała Magdalena Broks.
             Z Brochowa pojechaliśmy do Sochaczewa, gdzie obejrzeliśmy dworzec kolei wąskotorowej. Z Sochaczewa wróciliśmy pociągiem do Warszawy.

HTML tutorial
1. W pociągu do Nowego Dworu Mazowieckiego pasażerami byli prawie sami rowerzyści.
2. Na dworcu kolejowym czekamy na spóźnialskich.
3. Mostem im. Józefa Piłsudskiego w Nowym Dworze Mazowieckim przekraczamy Wisłę.
HTML tutorial
4. Krótki postój na rozstaju dróg.
5. W pięknych mazowieckich klimatach.
6. Ponownie przyjechaliśmy nad Wisłę...
HTML tutorial
7. ...aby oddać hołd bohaterom Września 1939 r.
8. Bazylika św. Jana Chrzciciela w Brochowie zbudowana w połowie XVI w., ufundowana przez Jana Brochowskiego i
    jego rodzinę.
HTML tutorial
9. Warto zobaczyć perłę renesansu...
10. ...i jej niezapomniane trójnawowe wnętrze.
11. Cmentarz obrońców Ojczyzny z czasów II wojny światowej.
HTML tutorial
12. I na zakończenie Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.